Wyciekły dane finansowe klientów British Airways

Każda z firm narażona jest cały czas na ataki, a co za tym idzie dotyczy to również danych wszystkich klientów. O próbach bądź udanych wlamaniach dowiadujemy się po wielu miesiącach przez przypadek lub od osób, które dokonały tego ataku, a firma musi temu zaprzeczyć lub potwierdzić, że taka sytuacja miała miejsce. Tym razem mamy do czynienia z sytuacją, która może dotyczyć nas samych lub naszych bliskich, gdzie narażone są dane osobiste oraz finansowe.

Klienci, którzy zarezerwowali loty na stronie internetowej lub w aplikacji British Airways między 22:58 BST 21 sierpnia i 21:45 BST 5 września mają niemały problem. W tym okresie doszło do wycieku danych osobowych i finansowych z powodu naruszenia bezpieczeństwa cybernetycznego. W ogłoszeniu możemy przeczytać, że dotyczy to wszystkich, bez wyjątku.

Nie skradziono jednak żadnych danych dotyczących paszportu oraz podróży. British Airways zaleca kontakt z bankiem i  reste hasła do konta na stronie lub w aplikacji. Firma nie ujawniła jeszcze żadnych innych szczegółów dotyczących naruszenia, ale podobnie jak większość tych wydarzeń, prawdopodobnie dowiemy się o wiele więcej, gdy śledztwo zostanie zakończone. British Airways twierdzi, że obecnie strona internetowa działa normalnie, więc dane klientów są bezpieczne.

 

Kamil Lewandowski

Kamil Lewandowski

Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *