facebook news whatsapp

Facebook robi pierwszy poważny krok do zarabiania na WhatsApp

Facebook zaczyna poważnie myśleć o zarabianiu na WhatsApp po tym jak wyniki za ubiegły kwartał okazały się dość kiepskie. WhatsApp wprowadził trzy nowe sposoby szybkiego łączenia klientów z firmami:

  • Prośba o informacje: jeśli potrzebujesz karty pokładowej lub potwierdzenia wysyłki, możesz podać swój numer telefonu firmie przez ich stronę internetową, ich aplikację lub w ich punkcie sprzedaży, aby przesłali Ci tę informację przez WhatsApp.
  • Rozpoczęcie konwersacji: zwróć uwagę na przycisk Kliknij i czatuj na stronie internetowej lub reklamie na Facebooku, dzięki któremu możesz szybko wysłać wiadomość firmie.
  • Obsługa klienta: niektóre firmy mogą zapewnić natychmiastowe wsparcie przez WhatsApp, by odpowiadać na pytania dotyczące ich produktów lub pomagać w rozwiązywaniu problemów.

Facebook będzie też wyświetlał reklamy firm, które będą prowadzić do ich kont WhatsApp. Oznacza to więc, że firmy będą mogły kupować reklamy z linkiem do swojego czatu. Firmy mogą odpowiadać klientom za darmo, jeśli zrobią to w ciągu 24 godzin. Każda odpowiedź po upływie doby będzie natomiast płatna. Widać więc, że Facebook wymyśla nowe sposoby na monetyzację swoich aplikacji.

Funkcja WhatsApp jest niemal identyczna do tej, która funkcjonuje w Messengerze już od dawna. Nie jest to jednak najpopularniejszy sposób na komunikację, ale być może w tym przypadku będzie inaczej. Ciekawie brzmi też wsparcie w czasie rzeczywistym, ale w tym momencie nie wiemy jak mogłoby to wyglądać i będzie to indywidualna kwestia danej firmy.

WhatsApp jest dostępny dla użytkowników biznesowych od września ubiegłego roku. Nie wiadomo ile obecnie firm/marek z tego korzysta, ale przetestowano funkcję z m. in. Uber, Wish czy Singapore Airlines.

Źródło: WhatsApp, The Verge

Kamil Lewandowski

Kamil Lewandowski

Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *